1. Chrześcijańska lektura Starego Testamentu w kluczu symboliki literackiej, Rocznik Teologiczny 57/4 (2015) 447-457.
2. Nawrócenie w pismach Ojców Kościoła, Przegląd Biblijny 7 (2015) 111-132.
3. [rec.] T. Twardziłowski, Ekologiczna Hermeneutyka Biblii, wyd. UKSW, Warszawa 2015, 225. Recenzja opublikowana w zakończeniu książki.
4. Kontekst i serce Ewangelii. Hermeneutyka biblijna „Evangelii Gaudium” papieża Franciszka, w: Scrutamini Scripturas, Księga Jubileuszowa dla Księdza Biskupa Andrzeja W. Suskiego w 75. rocznicę urodzin, red. W. Chrostowski, D. Kotecki, Stowarzyszenie Biblistów Polskich: Warszawa 2016, 34-47.
5. Oblubienica ubogiego Chrystusa. Komentarz do Pnp 1,5-2,7 w duchu charyzmatu Matki Teresy z Kalkuty, w:”Niewiastę dzielną kto znajdzie?” (Prz 31,10). Rola kobiet w biblijnej historii zbawienia (red. A. Kubiś – K. Napora) (Analecta Biblica Lublinensia 14; Lublin: Wydawnictwo KUL 2016). ISBN 978-83-8061-291-4.
6. Czy Oblubienica rzeczywiście “znalazła pokój”? Dylematy translacyjne Pnp 8,10b, Verbum Vitae 30 (2016) 43-51.
7. Księga Lamentacji, przekład z jęz. hebr. K. Bardski, w: Pismo Święte Starego Testamentu. Księgi Prorockie. Przekład ekumeniczny z języka hebrajskiego, Towarzystwo Biblijne w Polsce: Warszawa 2016.
8. Przypowieści o Bożym miłosierdziu (Łk 15) – przekład alternatywny i perspektywy interpretacji symbolicznej, Warszawskie Studia Teologiczne 19/1 (2016) 118-132.
9. Chrystologiczna interpretacja Księgi Ozeasza w starożytności i średniowieczu, Collectanea Theologica 86/4 (2016) 193-204.